Jdi na obsah Jdi na menu
 


Dělový automobil vz.29

 

 

 
 
Obrazek
 
 
Dělový automobil vz.29
( Tatra T 29)

Technický popis
 
Dělový automobil vz.29 je těžký, třínápravový, nákladní vůz pohonem zadních kol, jehož korba je upravena pro převážení pásového traktoru a děla nebo jako pojízdná dílna.
 
Motor : Čtyřválcový vodou chlazený o zdvihovém objemu 7478 cm³ a výkonu 65 HP při1500 otáčkách. Karburátor Zenith 48 ABC , zapalování
magnetoelektrické s automatickou regulací předstihu.
Převodovka: Čtyřstupňová se zpátečkou, doplněná přídavnou redukční převodovkou.            
Podvozek : Bezrámové konstrukce s centrální nosnou troubou a výkyvnými polonápravami. Zadní polonápravy byly opatřeny čelními diferenciály a kola byla odpérována dvojicí kloubově zavěšených podélných poloeliptických per. To umožňovalo, aby kola jedné strany byla vždy stejně zatížena. Přední polonápravy byly odpérovány spirálovými pery. Brzda působila na zadní kola a ruční brzda na spojovací hřídel.
Kola : Litá kola s obručemi pro balonové oráfování o rozměru 40 x 10,5
K základnímu vybavení vozu patřil naviják a housenkové pásy na zadní kola.
 
 
Základní technické údaje
výkon motoru
                   65 HP

zdvihový objem

               7478 cm³
hmotnost podvozku
                          3500 kg
nosnost
                          6000 kg
délka ložné plochy
                          5830 mm
šířka ložné plochy
                          2340 mm
světlá výška nad zemí
                280 mm
rozchod kol
                 1800/ 2050 mm
rozměr kol
                      40 x 10,5”
rozvor náprav
                 4022+ 1250 mm
obsah  palivové nádrže
                            150 l
obsah olejové nádrže
                              15 l
průměrná spotřeba na 100 km
                              35 l
maximální rychlost
                              50 km/h
průměrná rychlost
                       20 – 30 km/h
 

  Prameny a literatura:

Radomír Zavadil - Vojenské automobily tatra 3

Adolf Kuba , Milan Spremo  - Atlas našich automobilů 3
 
 
 
 

 

 

Fotografie